V školním roce 2023/2024 čerpali žáci ohraožených oborů finanční podporu formou stipendií. Všichni, kteří splnili nastavená kritéria, tj. měli minimálně 70% docházku a odpovídající studijní výsledky, obdželi každý měsíc projektem určenou částku. Celkem si žáci 2. a 3. ročníků oborů Zedník, Tesař a Klempíř rozdělili 96300,- Kč.
Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti středoškolského vzdělávání a zvýšení její dostupnosti. Navrhovaný projekt řeší nevyhovující stav řešených učeben, které v současné době neodpovídají požadavkům, které jsou kladeny na výuku.
https://www.zdravkack.cz/data/soubory/1206_irop-publi2.pdf
https://www.zdravkack.cz/data/soubory/1205_irop-publi1.pdf
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY - KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
Škola se zapojila do Integrovaného regionálního operačního programu s projektem (odkaz na plakát):
Modernizace odborných učeben Střední odborné školy zdravotnické a Středního odborného učiliště, Tavírna 342, Český Krumlov reg.č.: CZ.06.04.01/00/22_043/0002073, který je spolufincován Evropskou unií.
Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti středoškolského vzdělávání a zvýšení její dostupnosti. Navrhovaný projekt řeší nevyhovující stav řešených učeben, které v současné době neodpovídají požadavkům, které jsou kladeny na výuku.
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0001040
Naše škola čerpá finanční prostředky z Evropských strukturálních fondů v rámci operačního programu Jan Amos Komenský prostřednictvím výzvy 02_22_003 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro SŠ a VOŠ I.
Cílem projektu je posílit kvalitní a dostupné vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků a podpory zavádění inovativních metod výuky.
Z finančních prostředků v celkové výši 1 514 583,- Kč realizujeme následující aktivity:
Dokument v PDF ke stažení Dokument v docx ke stažení
Škola je zapojena do projektu na odstranění digitální propasti, finančním zdrojem pro tyto finanční prostředky jsou prostředky fondu Evropské unie – Next Generation EU. III. Účel Finanční prostředky bude škola oprávněna použít za účelem pořízení mobilních digitálních technologií. Dle potřeby a vlastního uvážení je škola bude zapůjčovat žákům s cílem, aby žáci měli k dispozici mobilní digitální zařízení pro běžnou výuku a výuku distančním způsobem.
Potřebu doučování mohou využívat žáci školy, především:
při vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem, což se ve zvýšené míře týká zejména žáků s nevyhovujícím domácím zázemím či klesající motivací.
Potřeba podpory může ale směřovat i k dalším žákům, kteří nemusí zaostávat v prospěchu nijak významně, ale i tak je období distanční výuky zasáhlo (např. velmi omezené či žádné možnosti pro podporování a rozvíjení talentu u nadaných žáků).
Sledován je nejen prospěch, ale také základní přehled v tématech, schopnost navázat na další očekávané znalosti.
I v letošním školním roce 2022/2023 pokračuje podpora stavebních oborů formou stipendia.
Ve školním roce 2021/2022 bylo žákům oborů TESAŘ. KLEMPÍŘ A ZEDNÍK celkem vyplaceno 117 600,- Kč. Žáci byli podporováni měsíčně částkou od 500,- do 800,- korun, a dále za dobré výsledky během studia.
Projekt finančně podpořilo město Český Krumlov
Projekt "Nechci být boubelka ani modelka" již podruhé ve školním roce 2021/22 úspěšně proběhl. Ve čtvrtek 12. 5. 2022 se projektu účastnili žáci a žákyně maturitního oboru Sociální činnost. Celodenní akce proběhla formou přednášky a konzultací certifikované výživové poradkyně, žáci se účastnili cvičení pro zdraví a zvýšení fyzické kondice pod vedením zkušené lektorky. V rámci projektu se seznámili se zdravými potravinami a jejich zpracováním, naučili se sestavit správný vyvážený jídelníček sobě na míru, získali informace o stavbě svého těla pomocí měření na profesionální váze In Body 230 a jak se získanými informacemi naložit. Každý zájemce mohl využít individuální základní poradenství v oblasti výživy. Cílem projektu bylo získání zdravých stravovacích návyků a životního stylu, zvyšování odpovědnosti za vlastní zdraví, sebehodnocení, sebepoznání, posilování sebevědomí, vnímání zdravého životního stylu jako prevence civilizačních onemocnění, prevence anorexie, bulimie a ostatních poruch výživy. Žáci hodnotili projekt velmi kladně, spolupracovali, zajímali se, uvedli, že získali mnoho nových znalostí, které vyvrátili mýty získané prostřednictvím sociálních sítí.
Škola je zapojena do programu DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Investice reaguje na potřebu podpory vzdělávání žáků ohrožených školním neúspěchem v reakci na nemožnost realizace prezenční výuky ve školách během pandemie covid-19.
Škola čerpala finanční prostředky na třídenní pobyt žáků 1. ročníků učeních oborů, kteří měli možnost trávit společně čas v krásném prostředí ubytovacího zařízení ve Střelských Hošticích. Pobyt byl pro žáky díky projektu zcela zdrama. Odborný program zajistili lektoři z krumlovského CPDM.
"Projekt byl určen pro nově vzniklé třídní kolektivy. Aktivity projektu byly zaměřeny na primární prevenci, duševní zdraví žáků a hlavně na podporu navázání sociálních vztahů. Aktivity projektu byly realizovány v kolektivech učňovských tříd, protože žáci těchto tříd hůře navazují sociální kontakty. V těchto třídách se objevují i žáci ze sociálně nemotivovaných rodin, a tak projekt Spolu s respektem byl pro mnohé velkou příležitostí seznámit se a stát se součástí bezpečného třídního kolektivu. "...Celý text zde
Tisková zpráva z FB ICM v QR code
Cílem je motivace uchazečů o vzdělání a k volbě učebního oboru Klempíř, Tesař, Zedník a motivace žáků školy k lepším studijním a dovednostním výsledkům v daných oborech. v roce 2020/2021 bylo žákům vyplaceno z projektu JHK 78 000,- Kč.
Dotační program Jihočeského kraje, Podpora technického vzdělávání, výzva pro školní rok 2019/2020
V rámci dotačního programu organizovala naše škola pro žáky stavebních oborů i letos speciální školení. Jejich cílem bylo zkvalitnění výuky a zvýšení odbornosti žáků. Od února do března 2020 žáci absolvovali sérii následujících školení:
- montáž střešních oken VELUX, školící firma OK Install, s.r.o. Č. Budějovice
- inovativní řešení suché stavby, školící firma Roman Mihaly, Větřní
- školení obsluhy ručních řetězových pil, školící firma INFORMA – M.Seidenglanz ČB
Odborná školení byla zpravidla rozdělena na část teoretickou a praktickou, ale vždy byl větší časový prostor věnován praktickým ukázkám, kde si žáci mohli jednotlivé činnosti vyzkoušet a správně odborně zvládnout.
Do školení se zapojilo celkem 20 žáků III. ročníku z oborů zedník, truhlář, tesař, instalatér a klempíř.
Žáci získali nové informace o technologiích a pracovních postupech v souladu s požadavky budoucích zaměstnavatelů.
Po absolvování školení žáci obdrželi certifikáty a osvědčení s platností 1 až 2 roky, které využijí po skončení studia v zaměstnání nebo podnikání.
JHK přispěl částkou 44 644,00 Kč.
Cíle výzvy Šablony pro SŠ a VOŠ II
Cílem je motivace uchazečů o vzdělání a k volbě učebního oboru Klempíř, Tesař, Zedník a motivace žáků školy k lepším studijním a dovednostním výsledkům v daných oborech. v roce 2019/2020 bylo žákům vyplaceno z projektu JHK 117 800,- Kč.
Preventivní programy (MŠMT)
Ve dnech 24. a 25. 2. 2020 se žáci naší školy opět sešli s žáky Základní školy Větřní a společně strávili dva příjemné dny. Tato setkání jsou součástí projektu Pedagog 21. století aktivity Učíme se navzájem. Tato aktivita slouží k rozvoji čtenářské a matematické gramotnosti.
Náplní těchto setkání bylo téma Lavička – z obyčejné věci děláme neobyčejnou. První den žáci společně ve skupinách literárně zpracovali příběh jedné obyčejné lavičky. Celému příběhu pak přiřadili jednoho z běžně užívaných smajlíků. Při té příležitosti se i seznámili s historií těchto symbolů. Připravili si návrh výtvarného zpracování příběhu na reálnou lavičku. Druhý den svůj návrh přenesli na dřevěné lavičky.
Výsledek obou projektových dnů předčil všechna očekávání. Žáci vytvořili deset výtvarně originálních laviček. Neobyčejné lavičky budou vytvářet na chodbách budov obou zúčastněných škol prostor k relaxaci a odpočinku žáků. (foto laviček viz FB)
Dotační program Jihočeského kraje - Podpora lyžařských výcvikových kurzů
Termín LVK: 19. až 24. ledna 2020
Ubytování: Hotel Nové Údolí, Nové Údolí
Realizace aktivit LVK: Skiareál Hochficht, Rakousko, denní dojíždění z Nového Údolí
Díky dotaci poskytnuté v rámci Dotačního programu Jihočeského kraje „Podpora lyžařských výcvikových kurzů“ se nám podařilo zrealizovat pobytový lyžařský výcvikový kurz, neboť do kurzu se přihlásili i ti žáci (celkem 14), kteří se původně nemohli/nechtěli zúčastnit kurzu kvůli finanční náročnosti. Dotace tedy pomohla žákům a jejich rodičům v rozhodnutí o absolvování LVK. Lyžařského kurzu se tedy zúčastnilo více studentů, než je v naší škole běžně obvyklé a mohli tak zlepšit svou fyzickou kondici, zdravotní stav pobytem v horském prostředí a budovat vzájemnou sounáležitost se spolužáky při získávání sportovních dovedností. Dotace 13 x 5 000,- Kč.
INKLUZE V PRAXI
Individuální projekt systémový Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi, který běží pod hlavičkou Národního institutu pro další vzdělávání, se zaměřuje na zajištění podpory implementace Akčního plánu inkluzivního vzdělávání (APIV). Toho chce dosáhnout především prostřednictvím posílení osobnostních a profesních kompetencí pedagogických pracovníků potřebných k realizaci společného vzdělávání v předškolním, základním, středním a zájmovém a neformálním vzdělávání a dále realizací informační a osvětové kampaně zaměřené na školy, odbornou a širokou veřejnost
Základní údaje: Projekt je spolufinancován EU ve výši 148 801 183,04 Kč.
Registrační číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004015
Projekt je realizován v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OPVVV), prioritní osa (PO) 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání.
Název a číslo výzvy: Výzva č. 02_16_020 pro individuální projekty systémové II v PO3
Typ projektu: Individuální projekt systémový
Doba realizace: 1. 4. 2017 – 31. 3. 2022
Cílové skupiny: pedagogičtí pracovníci, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení, veřejnost, zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol působící ve vzdělávací politice
Cíl projektu: Hlavním cílem projektu je zvýšit podporu společného vzdělávání u všech zainteresovaných skupin (odborné, pedagogické i široké veřejnosti) a posílit osobnostní a profesní kompetence pedagogických pracovníků (managementu škol a školských zařízení, učitelů, vychovatelů, pedagogů volného času aj.) potřebné k realizaci společného vzdělávání v předškolním, základním, středním a zájmovém a neformálním vzdělávání. Více informací zde
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Projekt „Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I“, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008367“ je spolufinancován Evropskou unií.
Příjemce: Jihočeský kraj
Partner s finančním příspěvkem: Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a Středisko služeb školám, České Budějovice, Nemanická
Termín realizace:1. 1. 2018 – 31. 12. 2020
Pedagog 21. století – Učíme se navzájem
Cíl: tvorba a ověření aktivit zaměřených současně na matematickou i čtenářskou gramotnost, aktivity jsou vnímány jako první krok k využití gramotností napříč dalšími předměty.
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci středních a základních škol a školských zařízenížáci 2. stupně základních škol (nestudijně zaměření a žáci v nematuritních oborech středních škol.
Zaměření aktivity: V první fázi projektu se učitelé středních škol a základních škol postupně zúčastní dvoudenního workshopu, který proběhne pod vedením odborníků a bude zaměřen na téma využitelné při tvorbě společných aktivit pro čtenářskou a matematickou gramotnost. Poté pedagogové společně připraví aktivity vhodné pro výuku matematické i čtenářské gramotnosti a střední školy pak ve výuce tyto aktivity pilotně otestují. Pro tvorbu aktivit je připravena elektronická individuální podpora pro každého z pedagogů, kteří se již zúčastnili workshopu.
Ve druhé fázi realizace projektu každá zapojená střední škola na základě připravených aktivit postupně zrealizuje 5 projektových dnů zaměřených na podporu čtenářské a matematické gramotnosti pro základní školu tak, že společně budou pracovat v týmech 1 žák SŠ a 2 žáci ZŠ. Na závěr proběhne společné závěrečné setkání - konference - na které proběhne zhodnocení jednotlivých aktivit, výměna zkušeností, předávání příkladů dobré praxe a setkání s dalšími kolegy.
Testování čtenářské a matematické gramotnosti: V této aktivitě je pro žáky prvních ročníků středního vzdělávání a 8. ročníků základního vzdělávání připraveno testování úrovně čtenářské a matematické gramotnosti, které bude zaměřeno nejen na zjištění aktuální úrovně, ale žákům také budou předány náměty, jak je možné se v každé z těchto oblastí zlepšit.
Ve školním roce 2018/2019 bude otevřen kroužek němčiny ve spolupráci s Jihočeskou univerzitou v Českých Budějovicích, Goethe centrum. Kroužek bude pro žáky zdrama. Výuka bude probíhat hravou a pro žáky atraktivní formou, výuku vedou školení lektoři a lektorky.Součástí projektu je i navázání kontaktů s vybranou bavorskou školou a v rámci výuky dojde k setkání dětí obou zemí. Projekt je financován z Programu přeshraniční spolupráce Česká republika - Svobodný stát Bavorsko.
Program pobytu v Českém Krumlově
SOŠZ a SOU Český Krumlov realizuje od 1. 1. 2018 projekt Aktivizace potenciálu školy, registrační číslo CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0008138 z OP VVV – Šablony pro SŠ a VOŠ I, číslo výzvy 02_16_035. Cílem projektu je rozvoj školy v oblastech, které si škola určila jako prioritní pro svůj rozvoj. Projekt zahrnuje personální podporu učitelů, osobnostně profesní rozvoj pedagogů a podporu extrakurikulárních aktivit.
DOTAČNÍ PROGRAM
(administrovaný Odborem evropských záležitostí)
PRIORITNÍ OBLAST – KONKURENCESCHOPNOST REGIONÁLNÍ EKONOMIKY A TRHU PRÁCE
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
V rámci programu se žáci a pedagogové školy zapojují do aktivit na podporu technického vzdělání ve 3 oblastech: Parťáci?Soutěže s žáky základních škol, Tvorba propaganí brožury ve spolupráci s JHK a zaměstnavateli okresu a Speciální školení na podporu odbornosti žáků stavebních oborů.
Realizace 2017
Realizace 2017
Realizace 2017
Cílem projektu určeného pro mládež vzdělávající se v oboru zdravotnictví a sociální péče bylo navázat úzkou spolupráci mezi partnerskými školami SOŠZ a SOU v Českém Krumlově a střední školou Strednja zdravstvena šola ve Slovinském Hradci, prohlubovat jazykovou vybavenost žáků, rozvíjet schopnosti jazykové komunikace a rozvíjet kompetence k práci s informacemi v oblasti komunikačních technologií (celá závěrečná zpráva zde).
Na tento projekt byla poskytnuta dotace z Programu podpory zahraniční spolupráce města Český Krumlov ve výši 25 000,- Kč.
(Usnesení č. 174/RM10/2016)
Číslo výzvy v informačním systému: 56
(viz dále...)
Dotační program Podpora sportu reg.číslo 416-02-031
Výměnou dveřní příčky se docílila vyšší bezpečnost proti vniknutí cizích osob z jedné části budovy do druhé. Zvýšila se bezpečnost užívání dveří v běžném provozu. Dveře jsou celoskleněné, automatické, posuvné, otevíratelné pomocí čipů s bezpečnostními prvky proti možnému úrazu.
Dotační program Podpora sportu reg.číslo 416-01-009
Cílem projektu bylo zlepšení podmínek pro školní tělovýchovu a provozování rekreačního a výkonnostního sportu v budově SOŠZ a SOU Český Krumlov.
Zlepšení podmínek bylo dosaženo nahrazením poškozeného svrchního pláště za moderní podlahovinu pro sportovní účely, která odpovídá současným normám.
Nový svrchní plášť tělocvičny má parametry protiskluznosti, je jednolitý a bezpečný.
Nový povrch splňuje normované požadavky na tepelně technické vlastnosti, je bez škodlivých materiálů se sníženými nároky na údržbu a snižuje riziko úrazu.
Tyto práce byly financované částečně z uvedeného dotačního programu a částečně z IF školy.
Žáci naší školy - obory Zedník, Tesař a Klempíř byli podpořeni v rámci dotačního programu Jihočeského kraje v uplynulých letech těmito částkami:
školní rok |
částka Kč |
2010/2011 |
16800,- |
2011/2012 |
87000,- |
2012/2013 |
185400,- |
2013/2014 |
205100,- |
2014/2015 |
219600,- |
Byl úspěšně ukončen rozvojový program: Kompenzační učební pomůcky pro žáky se zdravotním postižením v roce 2015 Č.j.: MSMT – 1688/2015-1 a to nákupem plošiny pro zdravotně handicapované.
SOŠZ a SOU Český Krumlov zpracovala v rámci šablony III/2 DUMy uvedené v přiloženém přehledu. DUMy poskytnou autoři na požádání ostatním pedagogickým pracovníkům ze SŠ v ČR (viz).
Materiály bude možné též stáhnout na www.activucitel.cz.